Subject: Kiisa alevikus täiendavate kiirust alandavate meetmete rakendamine 11240 Tõdva-Hageri tee 4,6 kilomeetril
From: "Kalev Eensaar" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Rauno Rämman <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 21 May 2025 11:52:53 +0300

Tere

Saku Vallavalitsus ja Kiisa kogukonna esindajad on pöördunud eelneval
aastal teie poole palvega muuta Kiisapalu bussipeatuste vaheline
ülekäigukoht reguleerimata ülekäigukohaks, et muuta andud teeületuskoht
ohutumaks.

Seni aga olete meie palvetele vastanud eitavalt. Lisan kõik eelnevad
kirjavahetused antud kirja manusesse.

Saku Vallavalitsuse ja Kiisa kogukonna palvel aga püüaks siis lahendada
antud kohta ohutumaks mõne muu võimaliku variandiga.

Esimeseks variandiks küsime, et kas 11240 Tõdva-Hageri tee 4,5-4,7
kilomeetrite vahele (kus hakkab pihtsa Kiisa asula) oleks võimalik ehitada
sõiduteele šikaan, et distsiplineerida sõidukijuhte asulasse sõites
sõiduki kiirust piirkiiruseni alandama?

Teine variant oleks Kiisapalu bussipeatuse juures oleva teeületuskohta või
kuskile aleviku alguse piirkonda ehitada asfaldist tõstetud pinnaga
künnis.  Kuna Tõdva-Hageri tee AKÖL on 2024. aasta liiklusloenduste
andmete kohaselt 5685 a/ööp, mis on ühe aleviku jaoks võrdlemisi kõrge,
siis tuleb Kiisa alevikku läbival Tõdva-Hageri teel sõitvaid sõidukijuhte
mingil moel distsiplineerida asulasse sisenedes sõidukiirust piirkiiruseni
vähendama. Praegusel hetkel on tavaline, kui sõidukid sõidavad Saku poolt
lähenedes veel Tõdva-Hageri tee 5.5 kilomeetrilgi ehk Kiisa aleviku
keskmes 70-ga.

Juhul kui teil LOK meetmetes nendeks variantideks esialgu rahastust ei
ole, siis küsime järgnevalt palju soodsamaid variante.

Kolmanda variandina näeme võimalust Kiisa aleviku piiri algusesse
(Tõdva-Hageri tee 4.5 km-le) markeerida teekattele risti markeeringud, mis
annavad nendest üle sõites sõidukijuhile ka füüsiliselt märku, et saabuti
asulasse, kus tuleb kindlasti sõidukikiirust vähendada. Sarnast tehnikat
on kasutatud näiteks Tallinn-Saku tee 2.9 kilomeetril. Omast kogemusest
võin öelda, et see, võrdlemisi soodne lahendus, sõidukijuhtide
distsiplineerimiseks ka toimib.

Neljas variant oleks Kiisa aleviku algusesse paigaldada lisaks teekatte
markeeringutele ka „Teie kiirus“ info tablood, mis siis vastavalt
sõidukiirust mõõtes ja näidates ka sõidukijuhti kiidavad või laidavad.

Ootan teilt tagasisidet, milliseid kiirust alandavaid meetmeid te lähiajal
saaksite Tõdva-Hageri teel Kiisa alevikku sisemise lõigul rakendada.

Kas võtate kasutusele mõne eelnimetatud variandi või katsetaksite mõnd
muud lahendust, et sõidukijuhte distsiplineerida? Antud lõigus on probleem
jätkuvalt tõsine, millele tuleb kindlasti erinevate variantidega lahendus
leida.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee